Plán B nám zachránil workshop

V práci jsme přemýšleli o novém jménu pro jednu z našich aplikací. Její současný název v lidech vyvolává špatné očekávání. Jako UX designér jsem s tím chtěl trochu pomoct a zorganizoval jsem pro nás workshop.

Během něj ale nastalo to, co se u „kreativních“ workshopů stává. Nastala taková ta atmosféra, kdy byly cítit roztočené a zapalující se mozkové závity a papíry i přes to zůstávaly prádné. Naštěstí jsem to ale očekával a měl jsem připraven záložní plán, díky kterému jsme vymysleli hromadu nápadů.

Přečíst celé

Daily UI – nastavení

V rámci další Design UI výzvy jsem měl tentokrát navrhnout Nastavení – pro cokoliv, například bezpečnost, soukromí nebo nastavení hry. Bylo to opět na mě, co si vyberu na řešení

Po pár nakreslených nápadech pro různé možnosti jsem nakonec vybral něco trochu jednoduššího – nastavení kvality online přehrávaného videa.

Přečíst celé

Daily UI – uživatelský profil

Ve schránce se mi objevila další výzva od Daily UI. Tentokrát šlo o návrh uživatelského profilu pro jakýkoliv produkt nebo službu. Měl jsem brát v potaz to nejdůležitější, jak informace rozmístit, atp.

Rozmýšlel jsem nad tím, jak bych profil udělal a v rámci jaké aplikace. Nakonec jsem si vybral aplikaci pro sdílení fotografií, protože jsem si chtěl trochu pohrát s barvami. Výsledek ale dopadl jinak, než jsem původně zamýšlel.

Přečíst celé

Daily UI – ikona aplikace

V rámci páté Daily UI výzvy jsem měl navrhnout nějakou ikonku aplikace – tedy aby jí (v podobě značky) co nejlépe reprezentovala, vyzdvihovala její unikátnost a zároveň aby si jí člověk dobře zapamatoval a ikona se dobře vyjímala na obrazovce.

Co tak přemýšlím, všeho všudy jsem navrhl asi 4 ikony. Byla to tedy pro mě opravdová výzva. Jenže nakonec jsem skončil s dvě návrhy, protože jsem si nemohl vybrat tu lepší.

Přečíst celé

Daily UI – Kalkulátor

V rámci další Daily UI výzvy jsem měl navhrnout kalkulátor. V popisku stálo, že klidně klasickou kalkulačku, vědeckou nebo spočítání čekoholiv jiného, například hypotéky.

Přemýšlel jsem nad tím, jakou kalkulačku bych mohl navrhnout. Měl bych se pustit do klasické kalkulačky (kterou jsem vlastně nikdy nenavrhoval) a nebo udělat něco zajímavějšího? Nakonec jsem si vybral trochu jiný kalkulátor a trochu si pohrál i s dalšími nápady.

Přečíst celé

Daily UI – Landing page (nad zlomem)

V rámci třetí Daily UI výzvy jsem měl navrhnout Landing page (nad zlomem) pro nějaký produkt, službu nebo cokoliv by mě napadlo.

Abych se přiznal, landing pages mi nikdy příliš nešly. Jsou hodně o detailech a ladění konverzních poměrů, což se od stolu dělá těžce. Nicméně jsem se do výzvy i přesto pustil a navrhl stránku pro fiktivní kurýrní službu.

Přečíst celé

Daily UI – Platba kartou

Jak jsem zmínil ve včerejším článku Daily UI – Registrační formulář, přidal jsem se do výzvy Daily UI challenge, ve které budu po dobu 100 dní dostávat každý den nějaký problém k řešení. Chci si totiž trochu procvičit své schopnosti a naučit se něco nového.

Včera mi tedy dorazila další výzva, ve které šlo navrhout platbu kartou, což je z mého celkem zajímavý problém, který se zároveň poměrně často řeší i v praxi.

Přečíst celé

Daily UI – Registrační formulář

Neustále mě baví něco čmárat nebo si jen tak něco zkoušet. Třeba jen tak do šuplíku si nahvrnout nějakou aplikaci nebo zkusit vyřešit nějaký konkrétní problém.

Snažím se totiž neustále rozvíjet své designové schopnosti. Proto jsem se rozhodl zúčastnit výzvy Daily UI, která po dobu 100 dní nabídne k řešení různé problémy.

V rámci první výzvy jsem měl navhrnout registraci – ať už jako stránku, formulář, aplikaci nebo cokoliv by mě napadlo.

Přečíst celé

Díky UX Wall chci šířit povědomí o tom, co děláme a proč

UX není pouze o tom, že bychom někdy v koutě kreslili barevné obrázky a věřili, že se z nich ostatní posadí na zadek. Jak jsem se zmínil například v článku Design musíme chápat jako součást byznysu, naší prací je zároveň i komunikace, přesvědčování, evangelizace, atp.

Co tak přemýšlím, vždy jsem vlastně musel o pozici UX tak trochu bojovat a neustále o své práci šířit povědomí. Chtěl jsem totiž ostatním ukázat, co děláme, jak a proč. Hlavně kvůli tomu, aby se nám lépe pracovalo a dodávali jsme lepší výsledky.

Osobně si myslím, že je důležité (a často užitečné) s ostatními sdílet, na čem jako pracujeme a jaké to má dopady. Proto jsem v Cimpress začal budovat tzv. UX Wall, pomocí které chci ostatním ukázat na čem pracujeme, předat zpětnou vazbu od uživatelů a vlastně vůbec otevřeně sdílet cokoliv ohledně UX. Přečíst celé

Při dávání designové kritiky se snažím být co nejvíce konkrétní

Zpětná vazba je při spolupráci a designových diskuzích velice důležitá. Můžeme díky ní objevit něco, na co jsme třeba nemysleli nebo se díky ní lépe rozhodnout pro nějakou variantu, pokud si třeba nejsme jistí.

Například v článku Jak se může neodborník vyjádřit k barvám produktu? jsem se snažil ukázat, jak ke zpětné vazbě přistupují například v případě diskuze ohledně barev. Podobného postupu, tedy dávání co nejvíce konkrétní zpětné vazby, se snažím držet a ostatním tak co nejvíce pomohl. Přečíst celé